Gençlik ve eğitime yönelik geliştirdiği politikalarla hizmetlerine devam eden Hatay Büyükşehir Belediyesi (HBB), üniversite öğrencilerine 20 bin TL burs, lise öğrencilerine ise bilgisayar hediye edeceğini duyurdu.
BAŞVURU ŞARTLARI AÇIKLANDI
Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, üniversite öğrencilerine 10 bin TL şeklinde iki ayrı seferde verilecek bursun başvuru şartları şu şekilde belirtildi: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, öğrencinin kendisi ya da anne veya babasının Hatay’da ikamet ediyor olması, 2024 YKS sonuçlarına göre ilk 10 bine girmiş olmak, devlet veya vakıf/özel üniversitelerin %100 burslu örgün lisans bölümlerinden birine “ilk kez yerleşmiş” olmak, 26 yaşını doldurmamış olmak. Ayrıca, ilk 10 bine girmiş olma şartı aranmaksızın şehit veya gazi çocuğu olmak ve yine ilk 10 bine girmiş olma şartı aranmaksızın 6 Şubat depreminde uzuv kaybı yaşamış olmak gibi kriterler de yer alıyor.
Bilgisayar hediye edilecek lise öğrencileri için başvuru şartları arasında ise Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, öğrencinin kendisi ya da anne veya babasının Hatay’da ikamet ediyor olması, 2024 LGS sonuçlarına göre %0,01'lik dilime girmiş olmak, 2024 LGS ile devlet veya %100 burslu vakıf/özel liselere yerleşmiş olmak gibi şartlar bulunuyor. Şehit veya gazi çocukları ve 6 Şubat depreminde uzuv kaybı yaşayan öğrenciler için dilim şartı aranmamaktadır.
BAŞVURU KAPSAMI SINIRLANDIRILDI
Açıköğretimde öğrenim görenler, ön lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, uzaktan eğitim gören öğrenciler, 2. kez üniversiteye kayıt yaptıranlar, yurt dışında (KKTC dahil) öğrenim gören öğrenciler ile vakıf ve özel üniversitelerin/liselerin %100 burslu bölümlerine yerleşemeyen öğrenciler başvuru yapamayacak.
BAŞVURUDA RESMİ BELGELER İSTENİYOR
Başvuruda bulunmak isteyenlerin, nüfus kayıt örneği, tarihçeli yerleşim yeri belgesi, üniversite öğrencileri için YKS sonuç belgesi ve yerleştirme sonuç belgesi, lise öğrencileri için LGS sonuç belgesi ve yerleştirme sonuç belgesi, öğrenci belgesi, bursluluk belgesi, şehit veya gazi çocuğu olduğunu gösteren belge, deprem nedeniyle yaşanan uzuv kaybına ilişkin engelli belgesi ve adli sicil kaydı gibi resmi belgeleri temin etmeleri gerekmektedir.
BAŞVURULAR 14-31 EKİM TARİHLERİ ARASINDA ALINACAK
Başvurular, 14 Ekim - 31 Ekim 2024 tarihleri arasında “egitimdestek.hatay.bel.tr” adresi üzerinden yapılacak.
HATAY (UHA) - ERKAN KARATAŞ
SON YAZILAR